Dag 169 - Eurovisionkväll

Väl hemma från vår trip till Naivasha var alla allt för trötta för att göra någonting vettigt, istället planerade vi att beställa hem mat och milkshakes från Art Café som precis har fått home delivery. Dock så fungerade det där med home delivery inte speciellt bra så det slutade med att vi åkte till Juntion och hämtade ut vår mat själva, väl där fick stå i kassan i dryga tjugo minuter trots att vi först i kön för att sedan åka femtioelva varv på parkeringen i skolbussen eftersom vår parkeringsbiljett som gör så att bommen ut från parkeringen öppnas inte fungerade - när vi kom väl kom tillbaka till internatet var maten kall och milkshakesen halvsmälta men efter att ha stoppat in det förstnämnda i ugnen och det sistnämnda i frysen så blev det toppen i alla fall! Vi var dock ännu tröttare vid det laget hahah, vi som beställt mat för att "spara på krafterna"...
 
Senare på kvällen, vid tio kenyansk tid, drog ju årets Eurovisionfinal igång och vi var ett helt gäng som bunkarde upp oss i zebrasofforna för att kolla. Är egentligen inget fan av varken melodifestivalen eller eurovision men igår kändes det mer än befogat att krypa upp i soffan och heja på Sverige, det hölls ju dessutom i Köpenhamn - nästan hemma ju! Stupade dock i säng innan röstningen hann avslutas och sov mig igenom korridorsstök och allt annat som hör internatlivet till. 
 
Idag har jag tvättat, städat och försökt få undan lite läxor. Har fem - jag säger det igen: FEM -  prov/inlämningar nästa vecka och jag önskar inget hellre att de kommande fem dagarna bara skall raderas och försvinna ur mitt liv fortare än kvickt. Så lätt går det dock inte utan det är bara att bita ihop, tuta och köra! Snart är sista provet gjort, om två ynka veckor, och då ska jag dansa på borden och hurra för livet!
 
Artpizza och fina vänner = väldigt bra kväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0