Dag 246-254 Bästa påsklovet någonsin

Kom tillbaka till skolan igårkväll efter en helt fantastisk vecka. Det har varit jätteroligt och vi har fått se så mycket! Förstår inte hur tiden kunde gå så snabbt, men nu är alltså hela lovet över och mamma, pappa och Elin lyfte mot Sverige imorse. Jag var nog alldeles för trött för att inse att de faktiskt skulle åka iväg imorse klockan fem för när jag vaknade igen efter att ha sovit ut var min första tanke att jag skulle gå till rum A1 och se om de hade vaknat... Jättetråkigt och ledsamt att de åkte hem igen, man vänjer sig så fort vid att ha dem här omkring sig. Men, nu är det ju bara fem veckor kvar innan jag får krama om dem igen! Tiden kommer flyga.
För att återgå till resan, vi har alltså spenderat 9 hela dagar på resande fot och spenderat nätterna på olika camp, vandrarhem eller hotel. Jag hade väntat mig camping i samma stil som fältstudieveckan med små, jobbiga tält och hål i marken som skulle föreställa toalett - men icke sa Nicke - alla campingar vi bodde på var fina anläggningar med tillhörande restaurang, bar och riktiga badrum så vi har haft det riktigt bekvämt hela veckan. Det blev såklart en hel del bussåkande med tanke på att vi utgick från Nairobi, stannade till i bl.a. Nakuru, Eldoret, Jinga, Bonyonyi och Ruhengeri för att sen slutligen ta in på hotell i Rwandas huvudstad Kigali, men på så sätt har vi också fått se så otroligt mycket av Östafrika. På de olika ställena som vi har stannat och övernattat har de funnits en hel del roliga aktiviteter som jag hade tänkt berätta lite mer om i olika inlägg - så kika in här snart igen!
 
Sålänge bjuder jag på några bilder från resans början, vi stannade såklart till vid utkiksplatsen över Great Rift Valley innan vi fortsatte mot Eldoret där vi övernattade första natten. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0