Dag 234 - Tamambo Karen Blixen

I fredagskväll gick vi ut och åt, man skulle kunna säga alla är mer än trötta på skolmaten vid det här laget så det blir en hel del restaurangbesök. Denna kväll åkte vi till Tamambo som ligger i Karen, dvs inte så långt härifrån. Har faktiskt inte varit där tidigare men är ganska säker på att vi kommer att komma åter, maten var sååå god och servicen riktigt bra! Satt utomhus hela kvällen och pratade om allt mellan himmel och jord, levande ljus lyste upp i natten och små eldar höll oss varma - fick dock betala "dyrt" för denna mysstämning med 22 myggbett på mina fötter/anklar som för tillfället håller på att driva mig till vansinne. 
Hela lördagen spenderades i ett klassrum här på skolan, skrev nämligen högskoleprovet i totalt 7 timmar varav ca fyra timmar var effektiv provtid. Lite smått deprimerande att spendera halva helgen med att frivilligt skriva prov, och dessutom betala för det.. Haha, men förhoppningsvis lönar det sig i slutändan! Detta var som sagt första gången så jag förväntar mig inget revolutionerande resultat utan ser det mest som en övning.  
Efter provet var i alla fall jag helt utslagen efter att ha suttit och försökt vara 100% fokuserad under så lång tid, och vi spenderade därmed kvällen i soffan uppe i Zebra, bakade en god kaka och kollade på Welcome to Sweden och Wallander - en sådan där bra, typisk internatkväll som jag kommer att sakna när jag om mindre än två månader ska lämna allt detta. 
Natten blev däremot en sådan där typisk internatnatt som jag inte kommer sakna när jag om mindre än två månader ska lämna allt detta. Jag försökte dämpa alla ljud från de glada som kom hem från utekvällen vid två men lyckades inget vidare. Somnade i alla fall med nöd och näppe framåt fyra på morgonen för att sedan väckas klockan åtta av de kenyanska byggarbetarna som lägger om taket ovanför våra rum. Hurra. 
 

 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0