Dag 244 - Snart är de här!!

Just nu, i exakt den här stunden, sitter mina föräldrar och min storasyster på planet på väg hit - till MIG! Kan ni förstå att imorgon är de här hos mig, här i i Nairobi, på riktigt! Det kan nämligen inte jag, det känns fullständigt overkligt att de faktiskt ska komma hit! Vet inte varför men kan inte föreställa mig att ha dem här. När jag var hemma i julas kändes det som om livet här i Nairobi tillhörde ett helt annat liv, ett liv som ingen av de där hemma kunde förstå sig på och nu ska mamma, pappa och Elin helt plötsligt komma hit och vara en del av det - det känns så konstigt men såklart alldeles, alldeles underbart! Är så där härligt överlycklig och vill bara att morgondagen ska vara här.
 
De kommer antagligen vara ganska trötta imorgon när de kommer eftersom de flygit hela natten men hoppas ändå att de kommer vara pigga nog för lite äventyr här i Nairobi. Hade tänkt ta med dem till Giraffcentret för att klappa girafferna, vi är ju trots allt i Afrika och så mycket annan safari kommer det ju inte bli. På eftermiddagen hoppas jag kunna ta med dem till antingen Masaimarknaden på Junction eller Toimarket så att de verkligen får känna på den kenyanska atmosfären - minns hur paff jag blev själv första gången jag var där. Det är minst sagt en speciell men rolig upplevelse..! 
 
Resten av lovet kommer vi befinna oss på resande fot i Kenya, Uganda och Rwanda. I tio dagar kommer vi åka buss, bo på olika hotell/campingar/vandrarhem och stanna till i bland annat Eldoret (Kenya), Jinja, Masaka, Bunyoni (Uganda), Ruhungeri samt Kigali (Rwanda). Är inte helt säker på vilka aktiviteterna är men i Jinja, vid Nilens utlopp i Viktoriasjön, kommer det finnas möjlighet till ridning, fyrhjuling, forsränning, bungee jump och massa annat. Vad det blir bestämmer vi på plats! I Rwanda kommer vi bland annat besöka något museum angående folkmorden som ägde rum där -94 samt gå på vandringssafari för att se de berömda men tyvärr utrotninghotade bergsgorillorna. Är säker på att det kommer bli en toppenresa! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0