Dag 154 - Första veckan på vårterminen

Endast 4 dagar har gått på vårterminen och högen med skolarbete är redan enorm. Den här terminen kommer verkligen inte att bli nådig, trots (eller kanske på grund av?) att vi faktiskt har färre skolveckor denna terminen jämfört med höstterminen eftersom vi slutar redan den trettionde maj samt att två veckor utöver loven går bort för fältstudievecka och bestigningen av Mt Kenya (som jag redan börjat ångra mig inför, jag är inte direkt något större fan av att vandra och nu ska jag alltså spendera fem dagar vandrandes upp och sen ner för Afrikas näst högsta berg... Vill ha gjort det men vill inte göra det. Lite kluven över det med andra ord men upp ska jag!). 
 
Man kom verkligen in i rutinerna direkt och nu känns mitt hem sådär avlägset igen som Kenya gjorde när jag var hemma, både tids- och avståndsmässigt - var det verkligen förra veckan som jag var hemma?? Som alltid blir man lurad av tiden, även om man tycker att den släpar sig fram hinner man ibland knappt blinka innan det gått en vecka. Sa till mina vänner och familj hemma, att snart ses vi igen. Tror att jag i slutet av denna terminen kommer kunna se tillbaka och konstatera att jag hade rätt.
 
Det bästa med att vara tillbaka är helt klart mina vänner här och det underbara vädret - vi har haft kring 25-30 grader och strålande sol hela veckan och som jag har förstått det kommer detta vädret hålla i sig ända tills i slutet av april-maj - heeeelt okej! Helgen kommer följaktligen antagligen spenderas vid poolen för att försöka sola ikapp med de som spenderat jullovet i Watamu, Diani, Lamu eller Zanzibar. Annars har jag ingenting speciellt planerat förutom inför imorgonkväll då vi hade tänkt att gå ut och äta. Det lutar åt ett ställe som heter Best Western där man har utsikt över Nairobi när man sitter och äter - superfint! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0