Dag 174 - "inlåsta"

Det där med att få gå till Junction och andra köpcentrum har det varit lite från och till med den senaste tiden. Senast igår gav de klartecken att det var fritt fram så länge man inte var där i timmar och bara "hängde". Idag fick vi dock nya bud, tydligen har det kommit mer konkreta indikationer på att Junction är hotat och även andra platser har blivit terrorhotade. Med andra ord har vi varit "inlåsta" på skolan hela dagen, redan imorgon kommer vi dock få åka till mindre köpcentrum igen. Jag väljer att säga inlåsta inom situationstecken eftersom jag personligen inte ens vill gå utanför skolan vid sådana här tillfällen, det känns bara obehagligt. 

Det är så läget ser ut här i Nairobi just nu, tråkigt men sant. Desto bättre passar det att vi inte kommer befinna oss här i Nairobi så mycket de kommande veckorna. I helgen åker jag till Lake Naivasha och rider bland vilda djur, ska bli så underbart, om två veckor spenderas hela skolveckan i Ol Pejeata i samband med vår fältstudievecka och veckan där efter skall vi bestiga Mt Kenya! Sportlovet är fortfarande något oklart var det ska spenderas, många ska till kusten men vi funderar på att ta ytterligare en tur till Naivasha på en "ridweekend" eller kanske till Amboseli. Tror det kommer bli hur kul som helst i vilket fall!
 
Något jag glömde berätta i fredags var att vi i samband med ett projekt vi har i englskan var och voluntärarbetade på barnhemmet New Life Home Trust här i Nairobi efter skolan. Det ligger bara några kvarter från vår skola och tar emot barn som blivit övergivna på ett eller annat sätt, de bygger hela sin verksamhet på voluntärarbete. Jag har faktiskt inte varit där tidigare men flera från internatet har varit där och hjälpt till flera helger. Det finns olika avdelningar med barn i olika åldrar, vi var ute med 2-3 åringarna och lekte och de blev superglada när vi kom. Barnen vart väldigt förtjusta i mitt långa blonda hår som jag dumt nog låtit vara utsläppt och en liten flicka ägnade lång tid åt att undersöka mitt halsband. Tror nog jag kommer att åka tillbaka någon gång snart och voluntära igen!
 
För övrigt är mina skavsår helt läkta nu, endast fyra dagar sedan jag inte hade något skinn på min högra häl och världens sår på vänstra och idag så hade jag vanliga skor på mig; det där med honung är verkligen ett hett tips! ;)
 
 
Några bilder från en av boardingens tidigare resor till Naivasha!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0