Detta saknar jag:

  • Min familj och mina vänner - alla nära och kära helt enkelt.
  • Mina hästar och stallet - saknar till och med att gödsla, all stallgöra på kvällarna var bra när man behövde rensa tankarna lite.
  • Träningarna för Mia
  • Alla andra djuren på gården, Tistla och Målla, katterna, ja till och med fåren. - Har växt upp med djur runt omkring mig så det var en stor omställning att komma hit där vi endast har två ganska tråkiga sköldpaddor på skolområdet, och några skygga apor förstås..
  • Körövningarna - så gott som varje torsdag förra läsåret bar det av till Frenninge med mamma för att sjunga, ofta följde mormor också med och så åt vi kvällsmat hemma i sommarhuset innan. Detta var verkligen något som förgyllde mina torsdagar varje vecka.
  • Spontanbesök hos mormor och morfar 
  • "Solbröd" - även kallat Söderviddinges Sursött. Helst med herrgårdsost och aprikosmarmelad, mmmmmhmm.
  • MARABOUCHOKLAD - Svenskt godis är ju något utöver det vanliga 
  • Skånemejerier - Ge mig standardmjölk och skånegott tack. Mjölken här smakar jag-vet-inte-vad, men inte mjölk i alla fall!
  • Håltimmarna på Spyken - här finns inga bra trapphus att göra accelerationsförsök med fruktigt föremål i, eller något PerTutti-glasscafé.. - Fast poolhäng är ganska bra det med förstås!
  • Mattelektionerna på Spyken - Nu låter jag väl lite nördig kanske men saknar faktiskt dem - fast nu hänger jag ju med på genomgångarna över OneNote istället!
  • Findusärtor - mmmmm
  • Obegränsad tillgång till vatten - något man verkligen lär sig att uppskatta här nere, vår dusch hemma (som jag alltid klagar på) är paradiset på jorden om man jämför med duschen här i min korridor...
  • Tryggheten - behöver jag säga mer efter vad som hände i helgen? Hemma kan man alltid lägga ifrån sig tidningen med alla hemska nyheter och tänka "sådant händer inte här." Nu lever jag plötsligt i en stad rankad som en av världens farligaste, vilket gick upp för mig först i lördags tror jag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0