Det bästa med Kenya

  • Alla nya människor jag lärt känna.
  • Att för första gången i mitt liv kunna vara spontan - behöver inte längre planera busstider eller tigga skjuts om jag vill göra någonting, känner jag för att hitta på någonting behöver jag bara gå och knacka på någons dörr.
  • Att kunna vakna en halvtimme innan första lektionen börjar och ändå ha gott om tid.
  • Att ha 100 meter till skolan. - inget cyklande, inget bussåkande - himmelriket 
  • Att kunna gå "hem" och sova, plugga eller hänga vid poolen på håltimmar.
  • Kvällsfikan - bästa med hela internatet, lovar!
  • Brunchen - kanske till och med bättre än kvällsfikan faktiskt..
  • Planet Yoghurt - bästa fikastället, no doubt.
  • Vädret - det är redan fantastiskt och ändå är det inte "sommar" här än...
  • Tinas friskispass - roligaste träningen någonsin!
  • Alla resor och utflykter vi har gjort och kommer att göra.
  • Att känna sig självständig.
  • Toi-market. Här finns allt och lite till för en billig peng, och kenyanerna är så trevliga!
  • Få post - lyckan när man får mejl från Eva att man har post att hämta ut...!
  • Safari endast tjugo minuter från skolan 
  • East-African Wildlife - en kurs jag kommer att läsa här nere, ska bli jättekul då vi kommer att arbeta praktiskt. Bl.a. studera lejon tillsammans med ett proffisionellt forskarteam, hur coolt är inte det?
  • FRUKTEN - finns inga ord som kan beskriva hur god den är, speciellt minibananerna! Nästa månad blir det dessutom mangosäsong.....
  • Och mycket, mycket mer...
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0