Dag 45 - Elephant orphanage

Har precis varit i tvättrummet och satt igång tre maskiner med tvätt, missade nämligen min tvättid i måndags eftersom alla maskiner var upptagna så har inte kunnat tvätta på två veckor. Så det var väldbehövligt med andra ord, började nästan få slut på kläder. Det är tyvärr inte första gången det stular med tvättiderna, en av nackdelarna med att bo på internat med 70 andra.
 
Idag var vi iväg på ett elefantbarnhem här i närheten, man fick stå runt en inhängnad och så tog de in elefantflockarna i storleksordning i tre olika omgångar. De minsta först, sen de lite större och äldre och sen de största och äldsta som var uppemot 18 månader. Vi missade tyvärr första omgången eftersom vi blev försenade pga trafiken (som vanligt), men sen fick vi se dem bada, leka, dricka och äta ur nappflaska. Ibland kom de fram till en så man kunde klappa dem, kändes inte alls som jag hade föreställt mig, de hade liksom tjocka, sträva hår över hela kroppen som inte alls var sköna att klappa på.
Det avr verkligen olidligt varmt idag, solen stod på rakt uppifrån och det var säkert 30 grader i skuggan. Det räcker inte att ta med sig en vattenflaska fast man baar ska vara borta två timmar, efter bara en halvtimme höll jag på att svimma så jag fick gå och sätta mig på en bänk istället. Resan hem gjorde det inte bättre. Eftersom vi var ganska få fick vi åka en av minibussarna som är jättetrånga och där man bara kan öppna vartannat fönster, så efter att den stått i solen i en timme var varm nog att steka en kalkon, skojar inte. Väl hemma tömde vi nästan vattendispensern i matsalen, vatten har sällan smakat så gott. Hade tänkt att gå och lägga mig vid poolen och plugga idag igen, men det var till och med för varmt för det. Satt istället på mitt underbart svala rum och lyckades faktiskt skriva klart mina tre labbrapporter och min engelskuppsats, känns riktigt skönt! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0