Dag 44 - Sol, bad och kinarestaurang

Igårkväll blev precis lika lyckad som vi tänkt oss, trots att vi trodde det skulle gå åt pipan när vi upptäckte att vi köpt fel choklad till cake popsen och denna andra avrianten smakade iiinte bra. Tack och lov så löste det sig så vi fick den mörka chokladen att räcka både till kakdegen och till att doppa i. Blev såå gott, lätt mitt nya favoritgodis! Vi satt sist ute på zebrabalkongen och njöt av kvällsvärmen, det faktum att det var fredag och trevligt sällskap såklart!
 
 
Idag åkte nästan alla till Lake Naivasha där de ska tälta till imorgon. Det är en utflykt som internatet anordnar då man bl.a. kan paddla på sjön och se flodhästar, cykla/vandra i Hellsgate bland vilda djur, bada i varma källor samt rida bland vilda djur. Ni kanske undrar varför jag i hela friden väljer att stanna kvar på internatet istället, och någonstans undrar jag det med, men jag orkar helt enkelt inte åka. Det har varit en tuff vecka och jag har två inlämningar och ett prov nästa vecka som jag måste plugga till och med tanke på att  jag numera bor i Afrika kan jag åka på liknande utflykter så gott som varje helg ifall jag skulle vilja, så jag känner ingen stress att jag måste åka och uppleva allting nu med detsamma. Vi är kanske 25 stycken som valt att stanna kvar, bl.a. dem jag umgås mest med så är säker på att det kommer bli en toppenhelg i alla fall!
Jag var väldigt glad över mitt val när jag hörde de andra stöka omkring klockan sex imorse och jag lugnt kunde vända mig om och somna om igen, för att sedan vakna utvilad klockan tio. Efter brunchen la vi oss vid poolen och solade i ett par timmar, vädret har verkligen varit fantastiskt idag! Jag varvade fysikplugg med att flyta omkring på puffen i poolen och bara försöka slappna av, något jag verkligen känner att jag behöver. Nu på kvällen hade vi, ett gäng på 7 tjejer, bestämt oss för att åka till en kinarestaurang och äta. Så efter lite labbrapportskrivande hoppade jag in i duschen för att sen sätta på mig en fin klänning och sminka mig. Det är verkligen så mycket roligare att göra sig fin här nere eftersom man aldrig sminkar sig i vanliga fall, så när det väl är dags är det mycket roligare och man känner sig mycket snyggare. Det känns dock väldigt ovant att se alla med smink haha!
Jag är egentligen inget fan av kinamat men fick höra att den skulle vara jättegod på For you som restaurangen heter, och det var den verkligen! Vi beställde in varsin kötträtt och sen ris och nudlar till alla för att sen dela på allt, vi åt bland annat chicken with cashew nuts, beef with cashewnuts, beef with oyster, chili/honey chicken och chicken sizzler. Efter restaurangbesöket satte vi oss i giraffrummet och pratade vidare, det var bara vi hemma på hela internatet eftersom resten av gänget var på en italiensk restaurang så det var alldeles lugnt och stilla, ovant men skönt. Nu sitter jag på rummet med en bra känsla i magen, sådana här dagar mår jag riktigt bra! 
 
 
En bild från kinarestaurangen For You, vi bad en kenyan ta ett kort på oss och ja, man får inte förvänta sig för mycket då.. Men det blev en bild i alla fall!
Jenny, Felicia, jag, Sara, Hanna, Ebba och Ronja :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0