Dag 43 - Äntligen helg!

Så var det äntligen helg igen, minns hur vi förra fredagen tyckte att veckan gått så fort och hur vi på söndagen sa att tänk på fredag kommer vi säkert tycka veckan har gått fort - och ja, nu sitter jag här och undrar vart sjutton dessa dagarna har tagit vägen.
Igår efter skolan åkte vi till Lavington som är ett jättelitet köpcentrum, om man ens kan kalla det köpcentrum då det endast bestod av en mataffär, några cafeér och ett växlingskontor. Det var första gången vi var utanför internatet sedan terrorattacken i Westgate och jag måste erkänna att det kändes lite obehagligt. Köpcentret är visserligen godkänt att vistas på av både skolan och vårt säkerhetsbolag, vilket alltså betyder att det anses säkert, vi behöver dessutom inte gå dit utan åker buss från dörr till dörr. Men ändå, Westgate ansågs också säkert, vi var där helgen innan attentatet och vi hade tänkt åka dit i lördagskväll, vi hade kunnat vara där också på eftermiddagen. Jag vet att man inte bör tänka i dessa banor men det är liksom omöjligt att inte ha den där klumpen i magen och kolla lite extra vaksamt runt omkring sig. De först fem minuterna i Lavington gick jag nästan runt och letade efter något ställe jag skulle kunna gömma mig på ifall något skulle hända, men de tankarna lyckades jag tack och lov skjuta undan efter ett tag. Vi är trygga här, men det är klart man fortfarande är omskakad. 
I Lavington köpte vi choklad och lite bakingredienser, vi planerar nämligen att göra cake pops och kladdkaka även denna helgen. 
 
Idag har det varit riktigt varmt och det är ju så skööönt, hörde flera som sa att man haft frost hemma i Sverige under natten, och visst är det mysigt när hösten är på ingång men trivs ganska bra med sommarvädret här också! Men i längden föredrar jag nog Sveriges mer skiftande årstider. När det är såhär varmt måste man dricka flera liter för att lyckas hålla sig klar i huvudet, något jag tyvärr är ganska dålig på så fick precis hälla i mig två flaskor med resorb för att inte trilla ihop. Nu är jag på topp igen och tur är väl det för än är det inte helg för min del, har tre labbrapporter jag planerar att skriva klart innan jag kan slappna av helt. Hörs imorgon, då får ni höra mer om helgens planer! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0