Dag 37 Toi och hemskheter

Efter brunchen idag gick jag, Erika, Charlotta, Emelie, Felicia och Ebba till Toi. En jättestor second-handmarknad där du kan hitta ALLT. Det mesta är i jättefint skick och en del är till och med nytt. Det är som en stor marknadsplats under tak med gångar som är ca en halv till en meter breda, det är alltså väldigt trångt och totalt omöjligt att hålla reda på vilken väg som leder ut. Det är väldigt stor stöldrisk där eftersom det ligger i ett väldigt fattigt område så vi måste gå i grupp. Var nästan lite smånervös innan men det gick bra och jag tyckte det var riktigt roligt. Köpte en Ralph Lauren-skjorta som ser ut som ny för 35 svenska kronor, helt fantatiskt. Kenyanerna här var dessutom betydligt lugnare än dem på masaimarknaderna och drog inte eller slet i en vilket var väldigt skönt, dock så var de väldigt hårda gällande priset så det var supersvårt att pruta. Men det är något man lär sig med tiden. 
När vi kom hem från Toi kom solen fram så då passade jag på att läsa min svenskläxa nere vid poolen, börjar faktiskt få en riktigt schysst solbränna nu faktiskt, väldigt ovanligt med mitt svennepigment.
Innan maten blev det dessutom ett träningspass med Felicia och Malin, körde både styrka och kondition i intervaller så känner mig ganska duktig nu faktiskt :)
 
Nu ikväll skulle vi egentligen åkt till Westgate, ett köpcentrum som vi besökte även förrförra helgen. Men pga en incident som inträffade tidigare idag och som fortfarande pågår fick den planen ett aburt slut. Vi vet inte exakt vad som har hänt och därför vill jag inte uttala mig om det, men vill i alla fall berätta att ingen av oss från svenska skolan befann sig på Westgate när det hände och vi är nu alla i säkerhet på skolan. Vi kommer inte få gå utanför skolans murar innan läget åter är stabilt. 
 
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17516500.ab
 
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17516803.ab


Kommentarer
Anonym

Var stark. Vi tänker på dig!

2013-09-21 @ 22:44:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0