Dag 32

Jobbig dag idag, var trött redan när jag vaknade imorse men nu är jag redo att trilla ihop i en liten hög. Lektioner, aktiviteter, kvällsmat, måndagsmöte och tvättning har avlöst varandra så att jag inte hunnit sitta ner och pusta ut en enda gång förrän nu. Känns som om det som hände imorse var en helt annan dag. Måndagsmötet drog dessutom ut lååångt på tiden så mina två timmars intensiv läxis blir inte av utan det blir att endast läsa det viktigaste. 
På engelskan idag kollade vi en film som heter The white Masai eller egentligen Die weisse Massai eftersom den var på tyska med engelsk undertext. Det var väldigt jobbigt i början eftersom jag inte kunde bestämma mig om jag skulle läsa undertexten eller inte, tyskan satt ju ganska bra trots allt.. I vilket fall, den utspelade sig här i Kenya och det var så häftigt att veta att man lever i samma kultur som i filmen. Detta var en film man kunnat titta på i vilken skola som helst i Sverige, men här, när lektionen är slut gick vi ut i samma värld som vi precis fick se på en filmduk. Det är jättesvårt att beskriva, men det är en sådan häftig och speciell känsla! Tänkte samma sak när vi var på föreläsningen ang. de utrotningshotade så kallade Wilddogs, när man sitter där skulle man lika gärna kunna vara i vilken föreläsningssal som helst - men när man går ut är man mitt uppe i den värld som men precis fick beskriven.

Jättelullig text det här känner jag, så det är nog bäst jag slutar nu och fortsätter räkna matte... Bjuder på några fler bilder från konserten i lördags som jag lånat från Heddaaaaa.
 Vid ett tillfälle tog han upp folk från publiken som alla fick köra varsitt dancemove som alla sen skulle härma - hur många andra artister skulle göra en sådan sak? Hedda och Ebba fick representera vårt lilla SSN-gäng, vilekt de gjorde mycket bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0