Dag 32-36 Skolvecka och myskvällar

Fem dagar sedan jag skrev senast. Har kommit in i rutinerna här nere nu och känner inte riktigt att jag har någonting speciellt att skriva om varje dag. Här kommer en liten sammanfattning sedan sist i alla fall.
Skolan har rullat på som varnligt så det finns inget att uppdatera om på den fronten. Proven börjar komma och jag försöker förbererda mig mentalt för en helvetestermin... 
Ronja trillade och skadade foten i tisdags och när hon var inne hos läkaren i onsdags visade det sig vara en fraktur så nu har vi två stycken som hoppar omkring här på kryckor. Alex bröt nämligen foten när de spelade fotbollsmatch förra helgen och ska ha gips i fyra veckor. Jag säger som jag brukar - fotboll är farligt!
För att muntra upp Ronja, och för att det är gott, gjorde jag och Felicia därför chokladbollar till kvällsfikan i torsdags och tog med oss till Ronja och Jennys rum. En av de bättre stunderna denna veckan!
 
 
Igårkväll bestämde oss jag, Jenny, Ronja, Felicia och Sofie att vara hemma, baka massa onyttigheter och ha filmkväll istället för att dra till Village Market. Därför gick vi efter skolan till Junction och handlade choklad och diverse annat som vi behövde till bakningen, nämligen Ben & Jerry´s chocolate chip cookie dough cake pops! Utöver det gjorde vi även muffins och en glutenfri bärpaj till Felicia. Finns inte ord för hur gott det var, cake pops'en kan ha varit det godast jag ätit i hela mitt liv. Ni måste prova!
Vi hade ju planerat filmkväll men istället blev det mys och prat i sofforna på balkongen hela kvällen. Vi tycker ju vi känner varandra väl då vi vet allt om varandras liv här, men tänker man efter känner vi ju knappt till någonting om varandras liv hemma i Sverige så det blev lite av en lära-känna-kväll. Bästa stunden denna veckan.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0