Dag 29 - Muffinsbak och födelsedagsfirande

Jambo!
Så var det fredag igen, har sett fram emot denna helgen hela veckan, framför allt eftersom jag äntligen ska få rida imorgon. Vet att jag inte borde förvänta mig så mycket - att rida här kommer antagligen vara helt annorlunda jämfört med hemma, men kan ändå inte låta bli att längta, det måste vara bra!
Ikväll ska vi ett gäng till Art och fira Julia som fyllde 18 igår. Ska bli superkul! Jag och Felicia har bakat choklad och vaniljmuffins dekorerade med banan som en liten men kärleksfull present. (Hoppas alltså att Julia inte läser min blogg innan klockan sju, men tror risken är näst intill obefintlig).
Mycket mer än skola och bakning har jag inte hunnit med idag, eller jo, en timmes solning och ett dopp i poolen blev det också. Sååååå skönt! Det blir bara varmare och varmare här nu, första veckan var det dunvårjacka som gällde men nu har vädret successivt slagit om till svensk sommar när den är som bäst. Dvs 25 grader och sol, helt ok. Nu när jag ändå är igång kan jag ju berätta att det väntas ännu bättre väder nu i helgen, om det nu ens är möjligt?
 
Något inte lika avundsvärt är att vi har haft vattenbrist hela dagen igen, det kom ju tillbaka i onsdagsnatt men idag tog det alltså slut igen. Verkar tack och lov som om det är tillbaka igen så nu hoppas vi det håller i sig såhär!
 
 
Muffinsbak med Felicia! Vi har ett elevkök här på internatet där man kan tillreda det mesta så länge man har lite fantasi, ibland kan det nämligen vara lite ont om redskap..
 
Lite bilder från internatet; vårt kära Zebrarum och världens mysigaste balkong.
 
Poolhäng! Love life 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0