Dag 27 Skolfoto och hästar

För andra gången sedan jag kom hit till Nairobi ställde jag mig framför spegeln och sminkade mig imorse. Anledningen var att vi fotograferade klassfoto samt skolfoto idag. Vi är ju en så pass liten skola att alla får plats på samma bild, alla grundskole- och gymnasieelver, lärare och all boarding- och servicepersonal, lite svårorganiserat förstås men det blev nog rätt bra till slut!
 
 
 
Fyra elevrepresentanter är på två olika möten idag angående våra indragna utekvällar, ett styrelsemöte och ett möte med ordföranden i styrelsen. Vet inte vad det kommer att leda till men vi hoppas såklart på det bästa! 
Onsdag är min kortaste dag, slutade klockan två. De flesta andra här på skolan har efter det antingen haft fler lektioner eller gått till Junction, så efter att ha hängt lite med Jenny uppe på balkongen (internatets bästa ställe, man kan liksom föra ihop två soffor så det blir som en gigantisk, jättemysig säng) passar jag på att ta det lite lugnt och tagga till inför det mördande friskispass som börjar om en halvtimme. Jag har fortfarande träningsvärk sedan akrobatiken i måndags så jag ser inte fram emot träningen idag... Kommer inte kunna gå imorgon.
Måste ju vara på topp inför helgen dessutom, listorna över helgaktiviteterna kom ut idag och förutom bowling, bio eller diverse olika restauranger på kvällarna kan man på dagarna välja mellan att spela paintball, åka till ett barnhem, gå i kyrkan, åka till YaYa-köpcentrum eller RIDA. Blev så glad och skrev naturligtvis upp mig på ridning direkt. Äntligen ska jag få dra fram ridbyxor, hjälm och skor som naturligtvis fick följa med hit, man har ju sina prioriteringar!  Vi har haft hästar hemma sedan jag var sex år och nu har jag inte sett en enda häst på 27 dagar och jag tror ingen förstår hur mycket jag saknar mina fyrbenta vänner där hemma. Jag saknar känslan, lukten, ljuden och synen av hästar, ja allt som har med dem att göra och då tänker jag framför allt på min egna ögonsten såklart, Scarlett. Förutom min familj och mina vänner är det henne och Sunny jag tänker på varje dag och då är det svårt att hålla tårarna borta. Flätan med tagel luktar tyvärr mest damm numera men jag har tvingat min mamma att skicka en bild på Scarlett helst varje dag, så då förstår ni ju på vilken nivå det ligger på hehe...
 
Avslutar med dessa två bilder som mamma skickat, min vackra häst ♥ Skulle göra vad som helst för att få sitta på hennes rygg just där och då, helt klart det bästa som finns enligt mig.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0