Dag 26 Post

Mitt i all besvikelse igårkväll öppnade jag ett mejl som gjorde mig väldigt, väldigt glad. Eva på administrationen meddelade nämligen att jag hade post att hämta ut! Hon hade tyvärr gått hem för dagen när jag läste det så hämtade ut det det första jag gjorde imorse istället. Det var ett jättefint vykort från min kära faster Ingrid hemma i Lund och tack vare det har jag vandrat omkring som på små moln hela dagen. När man befinner sig såhär långt hemifrån blir man verkligen glad när man vet att någon tänker på en där hemma. En liten rad på facebook, ett sms, en kommentar här på bloggen, en enkel snapchat eller som i detta fallet ett fint vykort gör verkligen så man blir lite extra varm om hjärtat.
Så ja, om ni vill förgylla en dag för mig här nere (eller helt enkelt bara har ett marabouchoklad över) är min postadress:
Elna Laxmar
Swedish School Association of Kenya
P.O.Box 21324
Nairobi 00505 
KENYA
 

Var på Junction idag efter skolan med Felicia, Ronja och Jenny. Skulle hämta ut den där salvan som Dr. Patel skrev ut. Var väldigt tveksam till den först eftersom han inte kunde säga vad den var bra för, men Siv sa att det absolut inte var någonting som kunde vara farligt utan att det är en vanlig inflammationshämmande salva. (Så han trodde alltså att det var en inflammation som gjort att den svullnat upp och inte att den bokstavligen hade växt, vilken han inte sa till mig...) Hursomhelst, gick till apoteket för att hämta ut den men den fanns såklart inte inne och den gick inte att beställa in heller - istället ville de ge mig en annan salva med antibiotika och annat skit i som dessutom var till någonting helt annat. Det kändes ju inte jättebra så tackade helt enkelt för mig och gick.
Skulle laddat min telefon som haft slut på pengar i en hel vecka nu men såklart renoveras Safaricom´s lokaler så det gick inte heller vägen. Fick med andra ord inte utträttat något av det jag skulle, men Planet Yoghurt var ju gott i alla fall!
 
Bjuder på två fula webcambilder för att visa hur glad jag blir över post! Tack igen kära faster för det fina vykortet 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0