Dag 25 Så har beslutet tagits

Ingen under arton år kommer att få gå ut på kvällarna efter halv sju om inte internatpersonalen anordnar någon form av aktivitet som äger rum då. Detta tillkännagjordes av Thomas idag på måndagsmötet och det uppstod världens ramaskri kan jag lova. Folk pratade, nej, skrek i munnen på varandra och alla ville veta varför, varför? Personligen tycker jag det gick överstyr, man kan varken resonera eller kompromissa på det sättet och mycket riktigt kom vi ingenstans. Det slutade med att folk irriterat lämnade matsalen med glas och tallrikar kvar på matborden och stolarna placerade huller om buller. Och när jag precis gick genom korridoren till tvättrummet hördes det upprörda röster från varje rum. Folk är inte bara upprörda, många är rent ut sagt förbannade och pratar om att åka hem till Sverige igen.
Vi har ju vetat om att detta med utgångar har diskuterats fram och tillbaka och därför känns helgens händelser extremt onödiga eftersom jag tror att det var de som gav sista puffen i fel riktning så att säga. 
 
Själv är jag bara besviken, som jag skrev igår har jag sett fram emot detta som en del av hela Kenya-upplevelsen. Men nu blev det ju inte så och jag tänker absolut inte åka hem pga detta. Vad vi under 18 kommer att få åka på för anordnade aktiviteter istället vet jag inte riktigt då de aldrig hann berätta det. Men förhoppningsvis blir det jättebra i alla fall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0