Dag 61 - Junction

Idag fick vi åka till junction igen för första gången på minst en månad. Egentligen så vill boardingen fortfarande inte att vi åker dit men idag var vi så illa tvungna. Vi skulle nämligen inhandla malariaprofylax som var beställda till apoteket samt andra nödvändigheter på Nakumatt inför resan till Mombasa. Malariamedicinet tog dock slut trots att det var förbeställt så vi var bara några få som hann köpa, de sa att de skulle få in mer om en timme men eftersom en timme här i Kenya snabbt kan bli både tre och fyra timmar så gick vi till Planet Yoghurt och gottade oss istället. 
 
 
Har öven hunnit med ett besök på Nairobi Hospital idag. Denna gången var det för att vaccinera mig mot gula febern, hemma sa de att jag inte behövde den men tydligen gör jag det i alla fall. Det tog totalt nästan 3 timmar eftersom trafiken som vanligt var kaos. Det finns verkligen inga trafikregler här, speciellt i rondeller är det fullständigt kaotiskt, alla kör in huller om buller och det bildas köer inne i rondellen och folk byter fil hit och dit. Jag blir lika förundrad varje gång vi lyckas ta oss genom en rondell helskinnade. Hursomhelst, vi hade inte bokat någon tid så jag trodde vi skulle få sitta och vänta i evigheter men det gick faktiskt ganska snabbt för att vara här i Kenya. De var dock väldigt omständiga, massa papper skulle fyllas i, blodtryck och tempen skulle tas och de tog upp ny nål och bytte minst två gånger - vilket förstås bara är bra, hellre det säkra före det osäkra. 
 
Ikväll har jag suttit uppe på zebrabalkongen och pluggat kemi2 med Felicia, tror faktiskt röran i mitt huvud har börjat ordnas upp nu men förhoppningsvis ska det bli ännu klarare innan provet på torsdag. Har ytterligare ett prov i biologi1 på fredag men sen är jag äntligen fri och har klarat av den längsta skolperioden utan lov samt mer än halva höstterminen. Med andra ord hälften av tiden innan jag får åka hem till Skåne och krama om alla mina nära och kära, mysa med mina djur, baka pepparkakor, gå på julkonsert, fira jul och nyår och bara njuta av att vara hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0