Dag 57 - Bushcamp

Skolveckan har gått mycket bättre och fortare än förväntat, är totalt utpumpad med väldigt glad just nu. Har en hel del plugg kvar inför nästa vecka men tror jag har läget under kontroll. 
Det är fortfarande smått kaos här på internatet, ingen vet ännu om alla kommer vara kvar här om en vecka eller om någon kommer att bli hemskickad. Vi väntar spänt på ett beslut från skolledningen. Hälften av tjejerna hade ett möte idag angående det som hänt, ytterligare lite saker kom upp som jag inte kände till. Bland annat vissa av de smeknamnen som några av killarna har gett tjejerna, tycker det är skrämmande att man ens använder så vidriga ord. Tyvärr så är de ju väldigt vanligt förekommande på nästan vilken skola som helst i Sverige så många tycker inte det är någon big deal. Skrämmande som sagt.
Känner att jag behöver komma bort från internatet och stan ett litet tag så helgens aktivitetsschema passar mig bra. Imorgon är vi ett litet gäng tjejer som ska åka upp till Ngong Hills till Tinas bushcamp och stanna över natten. Man kan inte ta sig hela vägen med buss utan vi ska vandra den sista biten upp till campen. Låter lagom civilicerat för mig, saknar stora, öppna ytor! Vi ska tälta, grilla och gå på safariwalk över savannen med masaierna, detta kan bara bli bra! Hörs på söndag!
 
 
Bilder från vår fantastiska helg i Masai Mara


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0