Dag 49 - Friskis, plugg och ingen kvällsfika

Kändes trots allt som om fysikprovet gick ganska bra igår, så nu har jag bara sex prov och tre inlämningar kvar att prestera på innan jag kan checka ut för den här gången och dra iväg till Mombasa för en veckas solsemester vid kusten, längtar obeskrivligt. 15 dagar kvar...
Slutade tidigt igår och bestämde mig för att viga eftermiddagen åt att räkna igen matten eftersom jag inte hunnit räkna något på en hel vecka men märkte till min glädje att min grupp hemma inte heller hade räknat något sedan i torsdags, lägligt nog. Så blev lite biologi2plugg fram till friskisen istället. Var osäker på om jag skulle vara med på friskisen eftersom jag har haft jätteont i ryggen sen i måndags, men bestämde mig för att försöka vara med i alla fall. Visst var det jobbigt men såå skönt efteråt, älskar att kunna koppla bort allt och bara köra! 
 
Idag hade jag egentligen en sådan där jobbig dag med sex lektioner, från 8:30 till 16:10 men Martin räddade min dag och ställde in sista lektionen för han skulle åka och köpa en bil - synd bara att man inte köper ny bil oftare... 
Eftermiddagen spenderades vid poolen, pluggandes - som vanligt - hinner inte med så mycket annat nuförtiden, därav dessa extremt interessanta inläggen. 
 
Måste också passa på att skriva av mig angående något som gör mig fly förbannad. Vår kvällsfika, dvs möjlighet att varje kväll vid niotiden gå ner och göra sig en macka eller toast, äta kakor eller frukt och som av alla är väldigt uppskattad då vi äter kvällsmat väldigt tidigt, kommer inte vara öppen ikväll och kanske inte imorgon heller. Anledningen är att vissa beter sig som jag-vet-inte-vad, apor, småbarn eller bara otroligt bortskämda ungdomar. Det brukar nämligen inom loppet av en ynka kvart se ut som om ett tredje världskrig brutit ut i matsalen, igårkväll var det värre än vanligt och därmed denna bestraffning. Visst var det äckligt, ett kakkrig resulterade i kakbitar och smulor på bord, stolar och golvet och det var oboypulver och mjölk spillt på dukar och bord, ost droppande i pölar från toastern, melonskal överallt, disken kvar på borden och plastpåsar och förpackningar sönderslitna och slängda lite överallt.  Jag förstår verkligen inte hur det kan gå till på det här sättet, gör folk såhär hemma också?? Det är bara ett fåtal som lyckas åstadkomma detta men som vid flertalet andra tillfällen drabbas även vi andra som faktiskt sköter oss. Blir så trött på sådant här...
 
Bilder från friskisen igår som Hedda har tagit, hon gjorde det förbjudna och tog med sig kameran till träningen... ;) Har alltid trott att friskis är tråkigt, typ som "plocka äpplen" och "lägg dem i korgen" och sånt som inte är så fruktansvärt ansträngande. Men ack så fel man kan ha, det är både kondition och riktigt jobbiga styrkedelar i passen! Tråkigt är också det sista det är, ni ser ju Tinas energi på bilderna, hon tjoar, ropar och gör grimaser som gör att man har ett leende på läpparna genom hela passet, trots att man bara vill lägga sig ner och dö i slutet..!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0