Dag 102 - Q/A

Åh vad avis jag är, skulle jättegärna vilja gå i skolan i nairobi! Ligger skolan centralt eller i utkanten av staden? 
Väldigt fin blogg med många fina bilder!
Svar: Tack du! Skolan ligger i utkanten av Nairobi. Det ligger ganska perfekt faktiskt för vi har nära till det mesta härifrån; det tar inte mycket mer än en tjugo minuter/halvtimme med taxi/buss vare sig du vill till downtown, köpcentrum av olika slag, skogen, savannen, finare delar eller slummen. 
 
Vad är de bästa sakerna med just Svenska skolan i Nairobi? Och vad är de värsta? :)
Svar: Hmm, bland det bästa är att det ligger just här i Kenya - ett land som har fantastiskt mycket att erbjuda! Inte ens halva året har gått och jag har redan sett och upplevt så mycket mer än vad jag kunnat drömma om. Värt att nämna är också att alla lärarna jag har här är fantastiskt bra, helt plötsligt har jag börjat gilla ämnen jag tidigare tyckt vara pest och pina! En tredje sak är att man bor på internat och får lära känna massa nya människor, det finns alltid någon som vill hitta på någonting om man har tråkigt. Ytterligare ett plus med internat är att varje morgon är en sovmorgon här om jag jämför med när jag gick upp en skoldag hemma i Sverige... 
Det värsta är väl att man är så långt hemifrån, ibland kan man känna sig ensammast i världen trots att man aldrig är ensam här. Att bo på internat hamnar faktiskt på denna sidan också för ibland kan det vara väldigt påfrestande också, som sagt så är man aldrig ensam och då rummen är extremt lyhörda hör man allt som händer i korridorerna intill, vilket är jobbigt om man vill ha lugn och ro. 
 
Vad använder du för kamera?
Svar: Jag fotar med en Nikon D5100 och använder antingen nikons kitobjektiv; 18-55 mm, ett 40 mm också från nikon eller ett 70-300 mm från Sigma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0