Dag 99 - Fredag - Paket x 2

Idag var alla lektioner med lärare som också är mentorer inställda eftersom alla hade utvecklingssamtal idag - dock har jag Pär eller Martin fyra av fem lektioner på fredagar och de är inte mentorer för någon klass så jag hade nästan skola som vanligt. Tough luck antar jag. Hade dock mitt utvecklingssamtal under fysiklektionen, gick jättebra så är riktigt glad och lättad nu. 
Efter skolan gick jag, Felicia, Sofie och Jenny en runda till Toi - en snabb runda sa vi men det går sällan snabbt när man är på Toi... Planen var också att hämta ut mitt paket från mamma på postkontoret, som äntligen anlänt efter tre veckor. Toi drog ut lite mer på tiden än vad vi hade trott men som tur var kollade jag på klockan tjugo i fem och insåg att posten skulle stänga om tjugo minuter så då blev det att småspringa dit för att hinna i tiden. Visst blev de lite sura att jag kom precis innan stängningen men jag fick mitt efterlängtade paket så brydde mig inte så mycket. MEN, inte nog med att jag fick hämtat ut mitt paket från mamma - en dam bakom kassan lade fram massa paket addreserade till elever på svenska skolan som de av någon anledning inte skickat ut några avier till och där fanns ytterligare ett paket till mig!! Blev så glad, och Felicia kan intyga att jag svävade som på moln hela vägen tillbaka till skolan.
Packade upp dem direkt när jag kom in på mitt rum, mammas paket visste jag ju delvis vad det innehöll - proteinschampoo och saffran var ju vad jag hade efterfrågat speciellt. Utöver det fanns det svenskt godis () och två fina kort nerstoppade.
I paketet från mormor och morfar, sådär omsorgsfullt inpackat som bara mormor kan, fanns det skumtomtar, ett fint brev och bland det bästa - en adventskalender! En sådandär fin bilderkalender där man öppnar en liten lucka varje dag i december. Har haft en varje år så länge jag kan minnas och i år blir alltså inget undantag. Blev så glad, mormor träffade som vanligt mitt i prick 
Tror ingen, förutom de som spenderat en väldigt lång tid utan sina nära och kära i ett främmande land, förstår hur roligt det är att få brev eller paket hemifrån. Tack snälla mamma, pappa, mormor och morfar! Saknar er så och längtar tills jag får krama om er i jul. Ses snart 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0