Dag 98 -Torsdag - Suit Up Day

Idag, torsdag hade vi Suit Up Day här på SSN vilket betydde att alla gick upp minst en halvtimme tidigare imorse för att klä sig extra snyggt och till och med sminka sig. För egen del var det alltså första gången jag sminkade mig bara för att gå till skolan. Det var jättekul att se alla så uppklädda, till och med vissa lärare hade satsat, Pär framför allt som hade kostym på sig - vilket inte förvånade mig det minsta! Annars var alla killar klädda i kostym eller skjorta o kavaj. Vissa tjejer hade dragit på finklänningar medan andra körde suit up och hade skjorta och kavaj/slips/fluga till. Själv har jag fkaitkst inte tagit med någon kavaj hit, så körde bara på raffeskjorta och smink dagen till ära. Måste säga att alla lektioner kändes mycket seriösare när alla var så uppklädda - kanske har skoluniform ändå någonting med studieresultat att göra i alla fall?
På kvällen var det finmiddag, elevrådet hade dukat och fixat så fint med bordsplaceringar på gräsmattan bredvid poolen. Hade en rolig kväll med gänget, med roliga tal och galenskap (alla hade en lapp under tallriken med någonting man skulle göra under middagen...) 
 
Alla bilder är lånade av Jenny!
 
Några bilder från skoldagen - Pär i kostymen såklart.!
 
Och några från kvällen som avslutades med att några killar spelade och sjöng en låt (som vi inte alls har hört dem öva på varenda kväll denna veckan) - duktiga var de i alla fall!! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0