Dag 92 - Fredag i blodet igen

Så var det fredag igen, ledsen att jag inte skrivit något de senaste dagarna men internetet har verkligen varit råkasst den senaste veckan så det tar jättelångt tid att ladda upp bilder och inlägg. Hoppas på bättre flyt i fortsättningen.
Idag slogs jag återigen av hur fort tiden går, känns som om det bara var ett par dagar sedan sist det var fredag och vi var påväg till Ebbas födelsedagsfest. Halva november har redan gått och idag är det fem veckor kvar tills jag sätter mig på planet hem för några veckors julledighet, har aldrig tidigare längtat såhär mycket till jul - inte ens när jag var liten och trodde på tomten. Dock handlar längtan inte länge om att jag vill härifrån, stämningen har blivit mycket bättre och vi har många roliga planer på G, istället längtar jag bara efter dagen jag får åka hem, känlsan av att ha klarat av halva tvåan och det där scenariet jag spelat upp tusen gånger i mitt huvud när jag får gå ut i ankomsthallen på Kastrup och krama om min familj, för att sen packa in mina saker i bilen och åka hem till mormor och morfar för det årliga pepparkaksbaket. Obeskrivligt men hoppas att ni förstår, vet att i princip alla här på internatet gör det i alla fall.
Dennna helgen verkar högst lovande; ikväll är vi ett gäng som ska gå på bio, första gången jag går på bio här i Kenya faktiskt. Ska bli jättekul, filmen vi ska se är Thor 2 som jag har hört mycket gott om. Imorgon verkar det bli en tur till downtown på dagen, kolla runt lite och förhoppningsvis åka upp till helikopterplattan. Sen på söndag kommer det oslagbara, vi ska rida i Karura forrest som är ett jättefint område här i närheten. Jag hoppas verkligen att detta blir så bra som jag hoppas, förra gången vi red blev ju nämligen något av en flopp (inlägg om det här). Men vad jag har hört om detta stället så ska det finnas fina hästar och vi ska alltså få rida ut, inte i en paddock. Behöver verkligen komma upp på hästryggen igen, har ju bara ridit en enda gång på 92 dagar och hur jag har överlevt det är för mig en gåta - saknar det så himla mycket!! 
 
 
Några bilder från min instagram, @elnalaxmar heter jag där.
 
Bild från när vi var i Karen för två månader (!!!) sedan och skulle rida.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0