Dag 86 - Ebba's place

Igårkväll var vi ett gäng från internatet som var hembjudna till goa Ebba som fyllde 16 år. Hon är dagelev här på skolan och bor alltså i Westlands med sin familj i ett superfint hus (detta var alltså i princip första gången jag var inne i ett normalt hus sedan jag gick utanför mitt egna hus den 15 augusti för 86 dagar sedan, tänk er känslan att gå in genom en vanlig ytterdörr, in i ett hus med hall, kök, vardagsrum och sovrum - himmelriket). 
Ska försöka med att itne ägna hela inlägget åt mat men det bästa med hela kvällen var nog just maten.. Det var utan tvekan det godaste jag ätit sedan jag kom hit till Kenya! Det var som en riktig svensk middag med grillat, potatis, olika gräddfilssåser, pesto, hummus, ljust bröd och hör och häpna, SVENSK OST! Haha, ni måtte tro att jag är galen men har man inte ätit svensk ost på 86 dagar börjar minsann galenskapen knacka på dörren. Till efterrätt blev det kladdkaka, muffins, fruktsallad och glass - de hade dessutom lyckats med det jag trodde var omöjligt - att få svensk kladdkaka att smaka som svensk kladdkaka när man bakar den i Kenya, de måste helt enkelt importerat svenskt mjöl och socker..? 
Efter denna himmelska måltid (haha tänk er då hur lyrisk jag kommer vara när kommer hem till jul...) blev det presentuppackning, snack och (svenskt)godisätande. Sen körde vi lite dansstopp vilket alltid är lika roligt! Kvällen slutade med snack i uterummet innan skolbussen kom för att hämta oss. Då var vi alla lagom trötta och jag tror inte att jag var den enda som somnade i bussen tillbaka till skolan......
Hade sammanfattningsvis en supertrevlig kväll - tack Ebba! 
 
Här kommer nägra bilder från kvällen tagna med Felicias kamera! : (den sista är ju helt klart min favorit hhaah)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0