Dag 84 - Idag är en bra dag

Hejsan allihopa! Som skrivet i rubriken, idag är en bra dag! Nedräkningen till december månad, julkalendern, lucia och såklart jullovet då många av oss ska åka hem har börjat. Idag är det 24 dagar kvar till december och i ett kanske något desperat försök att skapa lite julstämning här bland palmerna så har vi börjat kolla på en gammal julkalender, en av mina personliga favoriter dessutom - Dieselråttor och Sjömansmöss! Så imorse kollade vi första avsnittet och imorgon är det dags för nästa, nostalgi och mys på hög nivå!
Det som satte lite extra guldkant på just denna dagen var att jag efter middagen (=lunchen) hittade två härligt tjocka brev i mitt fack, så av den anledningen har jag gått omkring med ett konstant leende på läpparna resten av dagen. I breven fanns bl.a. svenskt, underbart godis och totalt tre fina brev som fick tårarna att börja rinna ner för kinderna. Visst är det kanske vid synen av svenskt godis som man först drar efter andan, men när första känslostormen lagt sig är det breven jag kastar mig över. Godiset är egentligen bara ett plus i kanten (ett väldigt stort sådant visserligen, till och med så stort att det inte ens får plats i kanten) men det är framför allt de där nedskrivna raderna som jag uppskattar mest av allt. Handstiler, formuleringar och uttryck som jag känner så väl igen, situationer och händelser som man kan sätta sig in i och nicka leende åt när man läser om dem. Det är det som får mig att le stunder då jag egentligen inte känner för att dra på munnen överhuvudtaget, stunder då jag känner mig ensam (fast man aldrig är det på ett internat) och stunder då de där 670 milen hem känns extra långa. Sådana stunder känns alltid lättare med vetskapen om att alla dessa underbara människor tänker på lilla mig. Stort tack igen! ♥♥♥
 
Många undrar för övrigt hur det går med allting här på internatet. Personligen tycker jag att stämningen har lättats upp lite, som sagt så orkar man helt enkelt inte vara arg/upprörd hur länge som helst. Ytterligare en kille skickades hem idag men ingen turbulens liknande den förra veckan uppstod denna gången som tur var. Tror dock att det finns risk för att ilskan/missnöjdheten kommer att bubbla upp väldigt enkelt om allt detta inte reds ut ordentligt en gång för alla. Skolledningen jobbar fortfarande på det och på initativ av treorna ska vi alla ha lite lekar etc. på söndag för att bryta grupperingar, så det går åt rätt håll i alla fall!
 
 
 
 


Kommentarer
malinnn

Åhh den julkalendern är typ den bästa näst efter greveholm ;) så mysigt!! Haha screenshot på snapchat?! Så busigt :) skönt och höra att ni har det bra nu!
//hälsningar sverige 8° regn :(

2013-11-07 @ 22:53:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0