Dag 81 - solförmörkelse

Igår fick jag se min första nästan-solförmörkelse, vad jag vet i alla fall. Det var när vi satt och åt som flera plötsligt ställde sig upp och började vinka mot solen. Förstod först inte varför de stod där och vinkade men sen fick jag veta att 17:17 skulle det bli solförmörkelse och för att inte bli helt bländade kollade de genom fingrarna samtidigt som de "vinkade". SÅ snart stod även jag där och viftade med händerna mot solen, och man kunde faktiskt se månens konturer ganska tydligt! Det blir inte total solförmörkelse här i Nairobi, men nästan! Tydligen så åkte många upp till norra kenya över helgen där man kan få se en total solförmörkelse.
 
Bild lånad av Hedda som hade sin kamera med i högsta hugg som vanligt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0