Dag 78 - Halloween

 
Vet att min förra inlägg är väldigt kryptiskt skrivet och jag skulle så gärna vilja sätta mig ner och bara skriva, skriva och berätta allting som har hänt, men jag inser att det inte är något alternativ. Kort och gott säger jag istället såhär att vissa elever har brutit mot en hel del av skolans och internatets regler de senaste tre veckorna och i helgen urartade det totalt. Det resulterade i att två killar skickades hem i början av veckan vilket skapade om möjligt ännu större irritation bland många elever. Det har påverkat många negativt; flera har mått psykiskt dåligt och vissa ville inte ens sova här på internatet utan bodde ett par dagar hemma hos en i personalen. Det var med andra ord inte bara jag som funderade över att packa väskorna och ta första bästa flyg hem till Sverige. Nu har jag nästan bestämt mig för att stanna, i alla fall fram tills jul, sen får jag se. Men det tar vi då.
Med anledning av allt som har hänt så ställdes skolan in igår, torsdag, vi fick ändå ingenting gjort och många gick inte ens till skolan första halvan av veckan. Istället hade vi samtal i smågrupper och försökte göra avgrunden mellan de grupper som finns lite mindre. Vet inte huruvida de lyckades eller ej men lite bättre känns det, antagligen eftersom man inte orkar springa runt och vara arg/upprörd/ledsen hur länge som helst.
 
För att berätta någonting roligt istället så har vi alla, förutsatt att man inte är grounded dådå, fått tillåtelse att gå på ett event ikväll på Tree House. Det är en nattklubb här i Nairobi och egentligen är det 18-årsgräns men på initiativ av elever har vi fått till slut tilllåtelse av både klubben och internatet att vistas på klubben i alla fall, under förutsättning av vi sköter oss. Jag hoppas verkligen folk tar den här chansen och visar att man klarar av att vistas på en restaurang/klubb utan att behöva supa ner sig, kommer bli så besviken om något händer ikväll, igen. Tror knappast vi kommer få några fler chanser att vinna tillbaka boardingens förtroende..
Eftersom det är halloween har vi varit iväg och inhandlat lite utklädnader idag på eftermiddagen. Vissa har gått all in och hyrt hela kostymer men de flesta kör lite simpelt på en vanlig mask för ögonen, själv kör jag på en svart/guldig batmanmask som täcker ungefär halva ansiktet. Har fått låna en fin svart klänning av bästa Sara som jag ska ha, så det blir säkert jättebra! Saknar verkligen alla mina kläder som jag lämnade kvar hemma, tänker ofta att "åh det ska jag ha på mig" för att sen komma på att jag lämnade just det plagget hemma. Blir till att byta ut hela garderoben när jag kommer hem i jul! 
Nu ska vi fixa oss tillsammans innan vi drar ut, tre timmar före alla andra i vanlig ordning, för att sen dra hem vid 1-2 när de andra börjar komma haha. Så det funkar här på SSN, men lika glada är vi för det - egentligen skulle vi ju inte få gå ut på klubb alls! Hoppas på att kunna klicka lite bilder ikväll som jag kan visa er imorgon! Tills dess: ha det bra! Själv ska jag verkligen försöka att slappna av och bara ha KUL!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0