Dag 105 - Julklappsshopping

Hejsan hoppsan! Tänk, imorgon är det fredag igen - denna veckan har gått så fort! Det har gått lite upp och ner sedan sist det var helg, har fått ytterligare en inlämning och ett prov på planeringen innan jul vilket till en början kändes väldigt tungt. Har dock fått gjort väldigt de senaste två dagarna så känns som om det hela kan gå vägen i alla fall. Hur som helst kan man ju inte vara deppig när det är fredag imorgon! 
Ser fram emot helgen, imorgon händer visserligen ingenting speciellt men på lördag anordnar svenskföreningen i Nairobi en "nordisk" julmarknad här på skolan. Ska bli jättemysigt! Massa svensk mat och annat har utlovats. På kvällen lutar det åt utgång på en klubb som heter Galileo, för oss som inte är grounded då vill säga - vilket är typ 20 personer.... De andra var nämligen på Galileo förra helgen och hade det lite för trevligt.
På söndag (första advent!!) skulle vi egentligen åkt till Nairobi National Park med Wildlife-kursen och hjälpt till med räkningen av djur som sker den första söndagen i varje månad, för att kunna ha koll på eventuella populationsförändringar. Detta blir dock inte av denna söndagen utan är uppskjutet till februari istället eftersom de inte hade plats för hela vår grupp på 20 elever. Väldigt tråkigt tycker jag, men sovmorgon är inte helt fel det heller! På söndag eftermiddag står det pepparkaksbakning och julpyssel på schemat här på internatet vilket jag ser mycket fram emot. Kommer bli den första, första advent som jag inte kommer åka hem till mina älskade morföräldrar och spendera kvällen där med min familj och min kära faster Ingrid. Känns lite konstigt, men finns inte så mycket att göra åt det - får ju i alla fall fira jul tillsammans med dem som vanligt!
På tal om jul så var jag, Felicia och Sofie på Junction idag och handlade massa julklappar, har en del kvar men har ju fortfarande tre veckor på mig. Det är så roligt att leta och köpa julklappar här nere eftersom man kan hitta så många fina saker som inte finns hemma i Sverige, ska bli så roligt när alla öppnar sina klappar på julafton!
Vi glömde dock bort tiden totalt så vi fick halvspringa tillbaka för att hinna tillbaka till skolan till halv sju, som ju är det senaste vi får vara ute utan att ta taxi eller vara minst fyra stycken. Som tur var hann vi, hade varit surt att bli grounded för att checka in i gaten för sent...
 
Några bilder på ett julpyntat Junction - lånade från Sannas blogg!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0