Dag 127 - Dagen D

Dagen med stort D, dagen jag ibland aldrig trodde skulle komma, dagen jag längtat efter så oändligt mycket - idag lyfter planet hem och imorgon står jag åter på svensk mark. SVENSK mark, känns helt otroligt! 
 
Igår hade vi julmiddag här på skolan med alla lärarna. Det serverades svenskt julbord och det var så fint dukat med tre långbord i matsalen. Under middagen visades en film från terminen som gått som Sanna och Klara hade klippt ihop, skrattade så att jag grät åt vissa scener.. Vi är ett bra härligt gäng trots allt! Sanna och Calle sjöng också två låtar, Astrid och Erika hade skrivit en sång och Johnny and the bananas (eller vad de nu kallar sig) körde en favorit i repris och spelade Seven Nation Army en gång till.
På kvällen var det utgång, sista utgången och därför hade vi blivit lovade att få vara ute till halv två och alla var så härligt taggade. Blev dock värsta floppen för Gallileo som är en av de bättre klubbarna här hade jazzkväll så där var inte så kul att stanna, istället åkte vi vidare till Casablanca men det visade sig att de hade stängt på torsdagar, efter det skulle vi åka Tree House som också är ganska bra men då hade så många tappat suget att vi körde hem om skolan och körde en sista kväll på skolan istället för de som ville. Smått tragiskt att det blev såhär sista utekvällen men det var inte så mycket att göra åt det - vi får ta igen det nästa termin istället! Hade en så pass bra dag och kväll innan dess så d
 
Har inte insett förrän denna veckan hur mycket jag faktiskt kommer sakna allt detta, (trots att jag bara ska vara hemma i tre veckor) Så många gånger som jag önskat att tiden skulle gå fortare och så sitter jag helt plötsligt här och undrar var tiden har tagit vägen? Som jag skrev i onsdags, stämningen har aldrig varit bättre än den är nu och jag hoppas verkligen att det kan bli samma sak nästa termin - trots att fina Malin och Johanna lämnar ssn för att stanna i Sverige efter jul och det istället kommer in fem nya efter lovet. 
 
Idag har jag inte så mycket planerat, ska flätas av Lynette vid lunch (sorry mamma, vet att du inte tycker att jag ska göra det) och sen blir det nog att sola och bada en sista gång innan bussen rullar mot flygplatsen klockan sju ikväll. 
 
Några bilder i repris från de senaste fyra månaderna:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0