Dag 125 - Jullov och sånt

Har visserligen inte julavslutning förrän imorgon men jag firar jullov redan idag för nu är sista provet skrivet och sista inlämningen inlämnad! Känns som om jag plötsligt blivit 1000 kg lättare - äntligen kan jag slappna av. Gjorde till och med en liten glädjedans i klassrummet idag när jag klickat på "SKICKA" och min east african wildlife-uppsats om växters anpassning på savannen var inlämnad och ur världen. Känns helt fantastiskt, helt plöstligt har jag inga måsten eller prov att stressa inför, jag har klarat av halva tvåan, halva gymnasietiden och jag har gjort det bättre än jag någonsin vågat hoppas på! 
Efter skolan var det dags för årets sista friskispass med bästa Tina. Jag var om möjligt ännu mer taggad än vanligt och körde järnet i 55 minuter - släppte allt och bara njöt av livet. Är så glad över att få uppleva allt detta, även om det har varit väldigt jobbigt vissa stunder denna terminen vet jag att det gjort oss alla starkare till slut. Stämningen här har aldrig varit bättre än vad den är nu och jag hoppas att det fortsätter såhär hela nästa termin.
 
Idag hade förskolan upp till och med högstadiet julavslutning så på eftermiddagen har det varit dans runt julgranen, julmusik ochd et avr så fint dukat vid poolen och i matsalen. Efter kvällsmaten gick vi lucia en gång till, för barnens föräldrar denna gången. Njöt i fulla drag men hade väldigt svårt att hålla mig för skratt ibland, det blåste något så allas ljus blåstes ut heela tiden, småbarnen örlade omkring, några barn doppade sina ljus i poolen och när vi skulle gå ut tog det plötsligt stopp eftersom lilla Aurora som var näst på tur helt obekymrat satt kvar på marken i sin egna lilla bubbla, till synes helt ovetande om att alla andra som var före henne tågat iväg. Lite kaosartar med andra ord men roligt hade vi!
 
Fick mejl från min kära faster idag och hon skrev att "nu ses vi snart. Lycklig resa och välkommen hem!" och detsamma skrev min syster igår kväll. Kan inte definiera känslan, det känns så overkligt - i övermorgon vid den här tiden lyfter mitt plan hem! Ska bli så obeskrivligt roligt och skönt att få komma hem och andas ut, för att sedan återvända hit med nya energi. Längtar så att jag tror att jag spricker, tänk att på lördag sitter jag hemma hos mormor och morfar och bakar pepparkakor och på kvällen somnar jag i min alldeles egna säng, med hela familjen samlad under samma tak. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0