Dag 115 - Lucia vid poolen och snö i Skåne

Hallåhallå allihopa! Kul att ni fortfarande hänger emd fast jag inte hunnit skriva så mycket den senaste veckan. Eller ja, har inte haft så mycket intressant att skriva om..
Skolan har rullat på saom vanligt, det märks att vi är inne på slutspurten - massa prov och inlämningar just nu. Bara i veckan som gått har jag gjort ett kemi1-prov, ett kemi2-prov och framfört ett tal på svenskan på temat mitt livs resa. Har gått riktigt bra så kan inte vara annat än nöjd! Nu har jag "bara" ett fysikprov, ett biologi1-prov, ett biologi2-prov och en inlämning i EA Wildlife kvar innan jag kan checka ut, ta jullov och åka HEM. Känslan när allting är över kommer vara oslagbar, tänk att ha fixat halva tvåan - halva gymnasietiden! Längtar...
Nästa vecka händer det diverse roligheter, det är ju lucia på fredagen men vårt luciatåg på svenska ambassaden går av stapeln redan på onsdagen - ska bli så roligt! Lucia är ju helt klart roligaste konserten i körsammanhang på hela året!
 
Här är vi, årets luciatåg med skolans musiklärare, Ulla-Maija!
 
På torsdag är det Kenyas självständighetsdag och i år firar de 50 år. Vi kommer som alla kenyanska skolor också vara lediga den dagen, och på kvällen verkar det vara planerat en afrikansk kväll med dans etc. - kommer nog också bli jätteroligt!
 
Igår snöade det massor hemma och jag fick massa bilder från min kära mamma. Åh, vad jag längtar hem till detta vackra vinterland och till min familj! Idag är det bara 12 dagar kvar tills jag åker, kan inte fatta att det är sant... 12 ynka dagar, det är så lite att det knappt är lönt att längta längre - snart är jag ju hemma!! 
 
 
Mitt älskade rum.. tänk att få somna i min sköna, stora säng i ljuset från min fina adventsstjärna...
 
För att inte tala om hur mycket jag saknar det här.....
 
 
Nu blir det snart filmtime i zebrarummet, A Christmas Carol står på tablån - och därefter julkalendern såklart! Glad andra advent förresten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0