Dag 8 & 9 Internetstrul och aktivitetsdag

Man kunde inte gå in på någon .se-domän igår eftersom internetet dampade så av den anledningen blev det ingen uppdatering igår, så därför får ni höra lite om gårdagen i dagens inlägg.
Gårdagen började i alla fall med en ljuvlig frukost som vanligt. Det enda jag saknar är juice, men tror vi kan få det om vi säger till om det. Min skoldag varade från halv nio till klockan tre. Skolan här är väldigt annorlunda jämfört med hemma. Visst gick jag på en väldigt bra skola hemma i Sverige men den är ändå ingenting mot skolan här kan jag lova och då har jag bara gått två dagar. Undervisningen är på en helt annan nivå, de har otroligt mycket högre krav på lärarna vilket märks långa vägar. Alla lärarna går verkligen in för och gillar det de gör vilket gör undervisningen så mycket bättre och roligare. De får en att vilja lära för att det är kul, inte bara för att få ett bra betyg på proven och sen glömma allt, vilket antagligen säger det mesta. 
Efter skolan åkte de flesta till Junction men jag och några till valde att stanna här på internatet och ta det lite lugnt. Det var skönt när det var lite lugnare och vi hade riktigt roligt! Ringde också och pratade med världens bästa mormor och morfar för första gången sedan jag kom hit, det var mycket tuffare än jag trodde att prata med dem och veta att jag inte får krama om dem ordentligt förens till jul, tårarna var inte långt borta när jag hörde mormor svara i telefonen.
 
Jag har varit konstant trött hela denna veckan så det var jätteskönt att äntligen få sova ut ordentligt idag och sen sitta läänge och äta brunch. Eller länge och länge, vid elva var det full fart igen - vi har nämligen haft en aktivitetsdag idag med hela skolan. Gymnasieelever, grundskoleelever och föräldrar delades in i tolv grupper och gick sedan runt på olika stationer som kubbstafett, såprace och spökboll. Aktiviteterna avslutades med hamburgargrillning vid poolen, ett perfekt avslut med andra ord.
Framåt tre bar det av till Junction (igen hehe!), vi gick runt och kollade i diverse affärer och satte oss sen och fikade på Art tills bussen kom, trevligt värre kan jag lova! Väl tillbaka var det dags för kvällsmat (ja ni märker ju hur inrutad vår vardag är) idag satt vi däremot ute vid poolen i kvällssolen - riktigt härligt! 
 
Just nu sitter jag på Ronjas och Jennys rum och kör lite kollektiv bloggning i vanlig ordning, snart är det dock läggdags för imorgon är det frukost 06:00. Vi ska nämligen iväg på vårt första safari!! Jag har aldrig varit på safari tidigare så jag behöver väl inte ens nämna hur GALET TAGGAD JAG ÄR?!? Förvänta er en rejäl bildbomb imorgon.

Kvällsfikaaa! Jag gillade inte ens passionsfrukt innan men blev helt frälst när jag smakade den här - SÅ GOD! Önskar verkligen att jag kunde skicka hem massa frukt till er där hemma så ni förstår hur underbart god den är, det går nämligen inte att beskriva med ord.
 
 
Skolan sålde kläder med deras logga idag på skolan, köpte ingen men har bestämt mig för vilken jag vill ha. Det stod också en kenyansk kvinna här och sålde smycken som hon gjort själv, jättefina armband framför allt!
 
Tula och Charlotta.
 
Vår rektor, Thomas, inledde aktivitetsdagen med att prata..
Och avslutade den med att grilla.
 
Blandade bilder från aktiviteterna.
 
Avslutar med denna härliga bild i bussen påväg till Junction.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0