Dag 5 . Skola och fritidsaktiviteter

Så var ytterligare en dag till ända, eller ja nästan i alla fall - vi har ju kvällsfikan kvar och sen ska jag skypa med min kära syster!
Dagen började med vanlig skola, jag hade först matte, sen biologi och sen kemi. Numera måste jag väl även tillägga biologi 1 och kemi 1. Eftersom jag kommer läsa både första och andra kursen i biologi OCH Kemi parallellt med varandra detta året. Ja, ni hörde rätt - visst är det galet? Jag kommer totalt läsa 11 (!!) kurser här nere vilket motsvarar nästan 1000 poäng, på ETT läsår. För tillfället gillar jag inte min gamla skola där jag gick ettan alls, i nästan vilken annan skola som helst så läser man hela kurser på ett läsår och då istället kanske någon färre istället som man på spyken har gjort - läst jättemånga "halva kurser". Jag läste nämligen både biologi, fysik och kemi i ettan, men ska inte vara klar med kurserna förens till jul. Men eftersom ingen annan gör det måste jag läsa två kurser i samma ämne parallellt, i två ämnen. Jag har dessutom en tredje kurs i biologi nästa termin som heter East African Wildlife, så då blir det tre kurser i biologi samtidigt.... Ja det är ungefär lika krångligt som det låter - jag fattar knappt det själv. Jag vet inte ens om jag kommer klara det, det känns väldigt tungt för tillfället eftersom jag inte hade planerat att endast sitta inne på mitt rum och plugga hela tiden de kommande tio månaderna. Visst skulle det vara skönt att inte ha så mycket kvar att läsa i trean, men mitt år på svenska skolan i nairobi är här och nu och jag vill ju hinna uppleva allt Kenya har att erbjuda också inte gå i skolan 8-4 varje dag.
Nog om tråkigheterna, eftermiddagen har bestått av att prova på olika aktiviteter som boardingen erbjuder varje vecka. Bl. a. friskis&svettis, afrikansk dans, akrobatik/gymnastik, fotboll och volleyboll. Det var verkligen jättekul! Vår idrottslärare, Tina, är nog den härligaste och mest energiska person jag träffat. Jag ser verkligen fram emot att ha henne som lärare! Angående aktiviteterna skulle jag gärna vilja gå på friskis&svettis och akrobatik, jag får helt enkelt se hur mycket tid jag får över.
 
Har tyvärr inte haft kameran med idag så lånar några bilder från Sannas blogg:
 
 
och några från Svenska skolan i Nairobi´s facebook:
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0