Dag 4 - Första skoldagen

Första skoldagen! Samling med hela skolan imorse, idag var var vi alltså barn och ungdomar från dagis/Förskola till trean på gymnasiet här. Sammanlagt är vi 130 elever på skolan, varav ca 60 är gymnasieelever. Det var faktiskt lite kul med lite liv och rörelse här, alla barn är så söta och de springer runt som galningar här och leker. För oss på gymnasiet var det inte så mycket lek som gällde, utan vi samlades i klassrummen med våra nya klasser och mentorer. Jag går i NA2 och vi är 18 stycken i klassen, ganska lagom tycker jag som tidigare gick i en klass med 32 elever i. I klassrummen fick vi ännu mer information, och så har det fortsatt hela dagen. Rundvandring på olika stationer och informationsmöten. Vi har också registrerat våra fingeravtryck i gaten, så senare när vi får röra oss fritt in och ut från skolan kommer vi att checka in och ut genom att scanna fingeravtryck. Riktigt smart tycker jag!
Har också hunnit med lite annat; vi har spelat lite basket, jag har smugit på sköldpaddorna för att få lite bättre bilder och så har vi suttit på varandras rum och bara pratat och lyssnat på bra musik. Nu på kvällen blev det kvällsfika, såklart, och ett skypesamtal med mamma.
 
Fick lite bättre bilder på sköldpaddan idag. Har aldrig rört mig så långsamt i hela mitt liv...
 
Skolan har bl. a. ett bananträd och ett avocadoträd. Sååååå gott!!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0