Dag 13-15

Har inte haft så mycket att skriva på senaste dagarna så lät helt enkelt bli. Jag har gått i skolan som vanligt, börjar komma in ordentligt i rutinerna nu vilket känns bra. Älskar att kunna gå upp mindre än en timme innan första lektionen börjar, endast behöva gå 100 meter till frukosten och sen lika långt till klassrummen. Och ni som tror att jag kommer bli tjock på detta året, ni har rätt. Oddsen är ju rätt dåliga eftersom jag äter mer än någonsin och rör mig betydligt mindre, allt finns ju inom ett lite för bekvämt avstånd här i vår lilla bubbla. Här finns ju förstås Tinas killerpass varje onsdag också förstås, så det finns ett ljus i tunneln. Träningen i onsdags (friskis&svettis) var jobbig men jätterolig, orkade betydligt mer än jag trodde att jag skulle göra. Vi bor ju på mycket högre höjd här än vad vi är vana vid och därför kan träning kännas betydligt mer ansträngande men det kändes bra!
 
Idag efter skolan gick vi ett gäng till Junction. Vi har fått våra gatepass nu så vi får lov att gå ut själva - eller ja, i grupper om minst fyra personer. Fram tills efter Masai Mara får vi dock bara gå till Junction, så vi är fortfarande ganska begränsade. På Junction inhandlade vi lite blandat inför resan, bl a lite mat till den lååånga bussresan och våtservetter. Vi köpte alla också några skrivböcker och färgpennor var att skänka till eleverna på skolan vi kommer att besöka. Senare åt vi kvällsmat på Art, jag åt lasagne och den var riktigt god! 
 
Kommer inte kunna blogga eller vara kontaktbar över huvudtaget de kommande fyra dagarna, vi ska ju nämligen till Masai Mara och åka på game drives, ha teambuilding och bo i tält i vildmarken. Förstod det tidigare som om vi skulle bo inuti något slags inhängnat läger men så är tydligen inte fallet. Vi kommer istället bo mitt ute i vildmarken med endast eldar och rangers som håller vilda djur borta. På morgnar och kvällar kommer vi åka ut med truckarna och kolla efter djur, och denna gången har vi ytterst försiktigt blivit lovade att få se bl. a. lejon och geparder. En av morgnarna ska vi parkera oss vid floden för att förhoppningsvis också få se när djuren korsar floden. Allt handlar om att ha lite tur, så håll tummarna för oss! Vi hörs på tisdag!
 
 
Vår gate in till skolan, vad Erika gör har jag ingen aning om.....
 
Bild från Art tidigare ikväll.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0