Dag 12 - Junction

Läxis-time igen. Idag efter skolan var vi på Junction, tog faktiskt med mobilen idag för att fota lite, vi åkte buss både dit och hem så behövde alltså inte vara rädd för att den skulle bli stulen. Junction ser ut nästan som vilket köpcenter som helst i Sverige, tror man kan hitta i princip vad som helst där inne. Det finns klädesaffärer, inredningsaffärer, smyckesaffärer, mataffärer, elektronik, restauranger, café - ja allt du kan tänkas behöva. Största affären som finns där är Nakumatt, där finns framför allt mat och dricka men du kan också hitta allt från kläder och heminredning till vitvaror och skolmaterial. Gällande mat, godis, hygienartiklar osv finns det många internationella märken som också finns i Sverige och har de inte ha precis det märket du letar efter har de alltid något liknande. Just utbudet av olika saker och ting var något jag var väldigt osäker på innan jag åkte hit, jag visste inte riktigt vad jag absolut var tvungen att packa ner och vad jag skulle kunna köpa här. Nu har jag ju insett att de har ett betydligt större och bredare sortiment än vad jag trodde, vilket ju bara är bra! På tal om märken som också finns i Sverige; hittade Lindt-choklad idag på Nakumatt som jag helt enkelt var tvungen att köpa. SÅ GOTT.
Priserna på Junction är ungefär som hemma i Sverige beorende på vad det är, köper man av de kenyanska märkena är det lite billigare. För att vara här i Kenya är det väldigt dyrt, så det är mestadels rika Kenyaner och västerlänningar som handlar på Junction.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0