Dag 11 - Akrobatik

Hejsan allihopa! Vad kul att se att det är så många som läser! Ska försöka hålla er väl uppdaterade men känner redan att jag kommit till en punkt när jag inte har jättemycket att skriva. Skolan har kommit igång på riktigt, trots att vi fortfarande inte fått våra skolböcker. (De vill inte lämna ifrån sig dem i tullen eftersom de tror att de kan få ut pengar från skolan om de håller kvar dem, de vill ha en muta med andra ord vilket skolan inte tänker betala ut.) I alla fall, jag antar att ni inte vill läsa om vad jag gör på lektionerna och med tanke på att jag idag gick i skolan från halv åtta till tio över fyra har jag inte hunnit göra så många andra intressanta saker. Det enda jag hann med innan kvällsmaten var träningen. Jag valde akrobatik trots allt och idag var det dags för första träningen.  Det var verkligen superkul! Det är två kenyanska tränare som kommer hit till skolan och tränar med oss, och de satte verkligen igång direkt. Vi övade både handstående, hjulningar, hjulningar med "roundoff", handvolter och brygga idag - tror jag hade behövt liite mer grunder först men ja, det gick till slut!
Varje måndag har vi ett så kallat måndagsmöte, så även ikväll. Nu i början handlar det mest om ytterligare regler och annat vi ska tänka på. De introducerade bl. a. "läxis" som vi kommer att ha varje söndag-torsdag med start idag. Det innebär att vi mellan klockan 19 och 21 måste befinna oss på våra rum, i zebrarummet eller i något klassrum och plugga, eller ja, har man inget att plugga behöver man ju såklart inte det men man måste vara tyst. Måste säga att jag tycker det är ganska skönt redan, det kan vara väldigt påfrestande att bo här på internatet då man mycket sällan är helt ensam och har det helt tyst omkring sig. Sen när skolan sätter igång på allvar kommer det nog vara ganska bra att ha utsatta pluggtider också så man verkligen får lugn och ro.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0